Friday, August 5, 2011

Salam ceria.....ceria x?? hehee..sekarang ni ak tengah packing barang2 nak bawak ke johor..
Tapi macam banyak yang tak de la... kene beli lagi..kene g kdai lagikk..huhuk..
Ermm..tak tahu nak ungkap macam ne perasaan aku..

Aku suke ke tidak dengan keje misi ni... Tapi kalau ikutkan masa depan aku cerah. Tapi aku takut dengan profession nurse. Berat tanggungjawab yang harus aku pikul. Aku juga kene bersikap profesional, kene ade disiplin.

Aku takut nak rawat pesakit yang koma. Sebab aku tak tahu apa yang pesakit itu nak. Memang la kita sebagai nurse bg perawatan kt pesakit. Tapi bagi aku, kadang2 aku nak memahami pesakit. Aku rasa mereka ada yang nak request something..huhuk.. ( tengok je la nt...)

Aku jugak rase adakah aku layak jadi Nurse?? Aku tak dapat bayangkan aku akan jd Staff Nurse..
Aku ni tak da la betol sangat..(hahaa..rendah dri sket) Exam pun tak da la terror sangat.. Alhamdulillah aku dpilih memegang jawatan SN( Staff Nurse la.....) Aku harap aku dapat jadi misi yang cekap, bertanggungjawab dengan keje aku.. Harapan aku jugak, aku tak nak timbulkan masalah. Aku tak nak buat hal2 yang menyebabkan risiko ke atas pesakit aku... (kerana mereka tanggungjawab aku..)

Walau macam ne pun, aku suke dpilih jd misi. Aku masih ingat lagi, waktu aku baru jer masuk semester1 telah praktikal di wad. Medical ward lg! nasib baik wad tu tak bussy. Aku dan kawan2 yang lain jd GUARD di cubical masing2..hehee... Mana tak nya, kami memang dah takde keje. Nak wat kje lain, kami blom di ajar.

Alhamdulillah, sekarang ini, aku dan kawan2 yang lain telah habis melalui zaman belajar nusing di kolej..
Rase rindu pula pada suasana di kolej. Dengan kawan2, dengan telatah dan ragam pensyarah mengajar..
Suka duka kami dimarahi pensyarah tanpa salah kami pun ade... huhuhuhu.....

Jadi, setakat ni je la.. Nanti aku cerita lagi..hehe..

*selamat berpuasa!

3 comments:

  1. salam... selamat jadi misi. bkn semua org leh jadi misi yg baik. akak pernah duk hospital sebulan. ada misi yg baik. ada misi yg kureng. akak doakan miss nad jadi misi yg baik. misi yg di kenang sampai seumur idup org tu. mcm akak. ada misi yg ttp dlm ati akak. mmg susah jadi misi ni. susah nak puaskan ati org. tp berusahala. mulia misi ni. nanti jadi isteri org. mesti jadi menantu kebanggaan mak mertua. mesti punya.

    ReplyDelete